Přečtěte si článek Lucie Kocurové, ve kterém se mimo jiné dozvíte zkušenost ředitelky základní školy v Mostě Moniky Kynclové se zaváděním systému podpory chování PBIS (Positive Behavior Interventions and Supports).
Mostecká škola je jedna ze tří škol zapojená do pilotního projektu zaměřeného na podporu pozitivního chování žáků. Systém PBIS napomáhá škole stát se bezpečným a předvídatelným prostředím. Primárním postupem přístupu je učení a fixace celoškolně jednotných, pozitivně formulovaných norem chování.
Důležité je, že projekt pokrývá jak „velké vize”, za nimiž stojí celá škola, tak i jednotlivosti v chování každého žáka. Učitelé si nejdřív vydefinují základní koncepty, které jsou pro jejich školu důležité – například respekt, bezpečí, zodpovědnost. A k nim potom stanovují pravidla pro jednotlivá místa ve škole, třeba pro jídelnu, chodbu, třídu. Cílem je, aby se normy správného chování ve škole zautomatizovaly, aby je každý znal a dodržoval. Učitelům se tím uvolní ruce pro výuku a žákům to přinese pocit bezpečí a předvídatelnější prostředí,“ vysvětluje Anna Kubíčková (ČOSIV), která projekt v ČR koordinuje.
Celý článek je dostupný zde.
Děkujeme za podporu partnerům
Active Citizens Fund ČR, Nadace OSF, Výbor dobré vůle – Nadace Olgy Havlové a Skautský institut.